Thursday, July 21, 2011

Summer Transfer

Bismillah...

Tajuk nak best. Bajet macam pemain bola pindah kelab. Hehe.

Barang-barang pun banyak yang dah packing. Tinggal PC ni je belum masuk kotak lagi. Banyak giler barang. 7-8 kotak.
Nak pergi mana?

Nak pindah. Nak bawak balik barang-barang ke Taiping. Lepas tu nak pergi Selangor.

Hidup nomad
Walaupun dari sekolah rendah sampai sekolah menengah aku sekolah harian tapi aku bukanlah jenis manja duduk rumah je atau nerd duduk study je kat rumah. Dulu takde internet. Masa kat KMPk pun aku jarang balik rumah. Kat Skudai pun sama. Masa tahun tiga, aku balik sekali je, tu pun raya puasa. Cuma kat Perlis ni aku agak rajin balik terutama masa ayah aku sakit hari tu.

Matlamat jangka pendek (Apa kaitan?)

Nak pergi Sabah, satu-satunya negeri yang belum dijejaki. Nak mendaki Kinabalu. Ceh, nak panjat Gua Sami pun semput. Hehe

Perlis

First sampai ke Perlis, musim panas. Tekak jadi kering, suara jadi serak. Zuki cakap ambik masa nak adapt. Lepas tu ok. Sepanjang kat Perlis, dua kali pengalaman banjir. Kali pertama air masuk jugak dalam rumah. Lagi satu Perlis ni kecik je, rasanya semua tempat kat Perlis ni aku dah pergi. Bolehla nak jadi tourist guide tu. Hehe

Master

Actually dah dapat offer buat master kat USM Penang. Satu lagi offer UiTM.
Dakwah di Perlis

Sangat best dan semua orang sangat supportive kat sini. Aku pasti merindui Perlis lepas ni. Even sekarang pun rasa berat nak tinggal. Banyak lagi tanggungjawab belum tertunai. Apapun, aku just nak bagitau ladang dakwah di Perlis ni lagi luas dari ladang tebu kat Chuping tu. Banyak jiwa-jiwa yang perlukan sentuhan tarbiyyah dari tangan-tangan murabbi yang ikhlas. Mungkin suatu hari nanti aku akan kembali ke Perlis, insyaAllah.
Tempat baru

Lingkungan pelajar tak sama dengan lingkungan masyarakat umum. Terjun ke dalam masyarakat perlukan kekuatan lain. Berdepan dengan medan realiti setelah lama berlatih di medan pelajar dengan jatuh bangun keimanan. Kekuatan itu bukan semata-mata kekuatan individu tetapi kekuatan berjemaah. Bulat air kerana pembentung, bulat manusia kerana muafakat. Azam, tawakal dan bekerjalah kamu!

Acknowledgement
Senang kira, jazakumullah khairan kasira kepada semua ikhwah, akhwat, pakcik, makcik, kawan-kawan dan semua sekali lah yang telah banyak membantu ana sepanjang berada kat Perlis ni. Owh, ni bukan perkara 'pelik' orang nak mati buat seperti yang selalu keluar dalam Metro. Kalau ada sumur di ladang, boleh saya menumpang mandi, jika diberi umur yang panjang, insyaAllah kita akan bertemu lagi. :)

Ni alamat baru aku (tipu~)

Stamford Bridge, London, UK



Wassalaam...

0 shuriken:

Template by - paley_11 | Daya Earth Blogger Template