Monday, October 06, 2008

AKU SEBENARNYA...

  • AKU SEBENARNYA...
lebih gembira menyambut 1 Januari drpd 1 Muharam
  • AKU SEBENARNYA...
lebih tahu apa itu 14 Februari drpd 12 Rabi'ulawal
  • AKU SEBENARNYA...
lebih membesarkan hari sabtu dan ahad drpd hari jumaat
  • AKU SEBENARNYA...
lebih khusyuk mendengar lagu drpd mendengar azan
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka lepak, tdo, tgk tv drpd solat
  • AKU SEBENARNYA...
lebih tahu nama artis2 drpd asmaul husna Allah
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka menyebut hello atau hai drpd Assalamualaikum wbt
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka menyanyi drpd berzikir
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka memuji sesama manusia drpd memuji Allah SWT
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka membaca majalah dan surat khabar drpd membaca Al-Quran dan kitab2 agama
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka pergi ke konsert dan pesta drpd ceramah agama dan majlis ilmu
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka memaki, mengumpat dan mengata orang drpd mendoakan dan menasihati
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka mencarut drpd menyebut MasyaAllah
  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka kemungkaran drpd berbuat kebaikan
  • AKU SEBENARNYA...
lebih bangga dgn kejahilan drpd bersyukur dgn keimanan
  • AKU SEBENARNYA...
lebih cintakan urusan dunia drpd urusan akhirat


Tapi bila ada org bertanya arah tujuan aku, aku lebih suka menjawab...

  • AKU SEBENARNYA...
lebih suka menuju ke syurga drpd neraka!

Tapi layakkah aku dgn syurga milik Allah SWT?

"Sesungguhnya akhirat itulah negeri yg kekal. Barangsiapa yg mengerjakan perbuatan jahat, maka ia tidak akan dibalas melainkan setimpal dgn perbuatan jahat itu. Dan barangsiapa yg mengerjakan amalan soleh, baik laki2 mahupun pmpn, sedang ia dlm keadaan beriman, maka mereka akan masuk syurga, mereka diberi rezeki di dlmnya tanpa dihisab"

Surah Al-Mukmin (40:39 - 40)

0 shuriken:

Template by - paley_11 | Daya Earth Blogger Template